Bc. Aleksei Belozertcev

Bachelor's thesis

Finanční gramotnost jako nástroj marketingové komunikace

Financial literacy as a tool of marketing communication
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá finanční gramotností, konkrétně znalostmi seniorů v této oblasti na území České republiky. V teoretické části se čtenář seznámí s finanční gramotností a jejími standardy v ekonomickém kontextu, kde bude vysvětleno, jak je finanční gramotnost spojená s běžným životem téměř každého člověka. V praktické části této práce budou pomocí dotazníku prověřeny znalosti a dovednosti …more
Abstract:
This bachelor thesis deals with financial literacy, specifically the knowledge of seniors in this area in the Czech Republic. In the theoretical part, the reader will be introduced to financial literacy and its standards in an economic context, where it will be explained how financial literacy is connected to the everyday life of almost every person. In the practical part of this paper, the knowledge …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 4. 2021

Thesis defence

  • Date of defence: 1. 6. 2021
  • Supervisor: Ing. Zuzana Chlumská
  • Reader: Ing. Petra Jílková, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication