Lucie Satoriová

Bachelor's thesis

VLIV PODPRAHOVÉ REKLAMY NA ROZHODOVÁNÍ SPOTŘEBITELE

Effect of subliminal advertising on consumer decision
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá problematikou podprahové reklamy. Text práce je členěn do 4 kapitol. V první kapitole se věnuji vysvětlení pojmu podprahové reklamy. Dále představuji historii podprahové reklamy a její současnou podobu. Neopomněla jsem okomentovat ani uskutečněné experimenty a zákon zakazující podprahovou reklamu. V rámci druhé kapitoly rozebírám jednotlivé druhy podprahové reklamy, ať už …more
Abstract:
Bachelor thesis deals with subliminal advertising. The thesis is divided into 4 chapters. In the first one, I explain the term of subliminal advertising. Then I present a history of subliminal advertising and its temporary influence. I did not forget to comment on experiments and the law that interdict the subliminal advertising. Speaking of the chapter two, I describe various kinds of subliminal advertising …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 6. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 24. 6. 2014
  • Supervisor: Alena Filipová
  • Reader: Jiří Zeman

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/42049