VLIV PODPRAHOVÉ REKLAMY NA ROZHODOVÁNÍ SPOTŘEBITELE – Lucie Satoriová
Lucie Satoriová
Bachelor's thesis
VLIV PODPRAHOVÉ REKLAMY NA ROZHODOVÁNÍ SPOTŘEBITELE
Effect of subliminal advertising on consumer decision
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá problematikou podprahové reklamy. Text práce je členěn do 4 kapitol. V první kapitole se věnuji vysvětlení pojmu podprahové reklamy. Dále představuji historii podprahové reklamy a její současnou podobu. Neopomněla jsem okomentovat ani uskutečněné experimenty a zákon zakazující podprahovou reklamu. V rámci druhé kapitoly rozebírám jednotlivé druhy podprahové reklamy, ať už …moreAbstract:
Bachelor thesis deals with subliminal advertising. The thesis is divided into 4 chapters. In the first one, I explain the term of subliminal advertising. Then I present a history of subliminal advertising and its temporary influence. I did not forget to comment on experiments and the law that interdict the subliminal advertising. Speaking of the chapter two, I describe various kinds of subliminal advertising …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 6. 2013
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/42049
Thesis defence
- Date of defence: 24. 6. 2014
- Supervisor: Alena Filipová
- Reader: Jiří Zeman
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/42049
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Podprahová reklama: Vliv audiálních a vizuálních podprahových sdělení na postoje mladých dospělých
Michaela Fílová -
Podprahová reklama
Sára Štětková -
Podprahová reklama v médiích
Tereza Vaňurová -
Podprahová reklama z pohledu psychologie
Lenka Kafková -
Telo ako krajina pre experiment v súčasnej reklame
Gabriel Práczel -
Branding – its history and a new challenges (history of branding and its challenges in 21st century)
Michal Pribylinec -
Black History Told through Spirituals, and Spirituals Throughout History
Eliška TÝROVÁ -
Branding – its history and new challenges
Gleb Ochkur