Mgr. Petra Kopáčková

Diplomová práce

Výchova uměním bez "vciťování"? Brechtovo epické divadlo s přesahem do brněnského prostředí.

Art Education without "Empathizing"? Brecht's epic theatre impact on Brno.
Anotace:
První část diplomové práce se snaží zodpovědět v názvu položenou otázku, zda lze skrze umělecké dílo vychovávat i bez vciťování, čili bez emoční zainteresovanosti diváka do díla. Zatímco klasické přístupy k výchově uměním nepřipouštějí při recepci uměleckého díla absenci emocionálního prožívání a dominanci jiné umělecké funkce než estetické, Bertolt Brecht emoce v divácích cíleně potlačuje a do popředí …více
Abstract:
In the first part of the thesis we are trying to answer question asked in the title – whether it is possible to educate without the “empathizing“ in the art work, i.e. without emotional involvement of the viewer in the art work. While classical approaches to the Art Education do not recognize art work reception without emotional experience and accent aesthetical function as the main artistic function …více
 
 
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 29. 4. 2015

Obhajoba závěrečné práce

  • Obhajoba proběhla 9. 6. 2015
  • Vedoucí: prof. PhDr. Miloš Štědroň, CSc.
  • Oponent: PhDr. Petr Macek, Ph.D.

Citační záznam

Plný text práce

Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:
  • světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta