Mgr. Michaela Filipiecová

Master's thesis

Nekalosoutěžní reklama a její vliv na spotřebitele

Unfair Competition Advertising and its Influence on Consumers
Abstract:
Práce se zabývá analýzou současné soukromoprávní i veřejnoprávní úpravy nekalosoutěžní reklamy a jejím dopadem na spotřebitele. Úvodní kapitola je zaměřena na účinnost reklamy a její vliv na spotřebitele. Následuje jádro práce, které je věnováno problematice nekalosoutěžní reklamy s důrazem na klamavou a srovnávací reklamu. Závěrečná kapitola obsahuje přehled právních i mimoprávních prostředků vhodných …more
Abstract:
The thesis analyzes the current private and public regulation of unfair competition advertising. The introductory chapter focuses on advertising effectiveness and its impact on consumers. The core of the thesis deals with the issues of unfair competition advertising with emphasis on misleading and comparative advertising. The final chapter contains an overview of legal and non-legal means suitable …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 4. 2015

Thesis defence

  • Date of defence: 9. 6. 2015
  • Supervisor: JUDr. Eva Večerková, Ph.D.
  • Reader: doc. JUDr. Dana Ondrejová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Právnická fakulta