Bc. Petra Němcová

Bachelor's thesis

Psychologické faktory ovlivňující úspěšnost inzerce při výběru kandidátů

Psychological factors affecting the effectiveness of recruitment advertisement
Abstract:
Cílem této práce bylo ověřit vztah mezi vybranými psychologickými faktory a úspěšností inzerce v rámci výběrového řízení. Úspěšnost inzerce byla definována počtem reagujících uchazečů a splněním objektivně posouditelných požadavků uvedených v inzerátu pracovní pozice. Zkoumán byl vliv pořadí informací týkajících se požadavků a benefitů, který byl vysvětlený efektem prvního dojmu a efektem novosti, …more
Abstract:
The aim of this study was to examine the relationship between the selected psychological factors and the effectiveness of the job advertisements during the recruitment process. The effective advertisement was defined by the number of responding candidates and the fulfillment of objectively assessable requirements stated in the job advertisement. I investigated the effect of the order of information …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 5. 2017

Thesis defence

  • Date of defence: 7. 6. 2017
  • Supervisor: Ing. Mgr. Jakub Procházka, Ph.D.
  • Reader: Mgr. Marcela Leugnerová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií

Masaryk University

Faculty of Social Studies

Bachelor programme / field:
Psychology / Psychology