Bc. Jana Chammas

Master's thesis

Atelier théâtre lycéen comme support d’apprentissage du français et sa tradition en République tchèque

Student Theatre as a Support of Learning of French and Its Tradition in the Czech Republic
Abstract:
This thesis examines the use of theater in high school as a teaching tool. He compares the theories of many didactics as well as teachers and actual practice in the Czech school system. This analysis begins with a retrospective of the history and methodologies linking drama to teaching. The second part, which will be a more practical analysis, will enable us to compare the different theories with the …more
Abstract:
Tato diplomová práce zkoumá využití divadla na střední škole jako vyučovacího prostředku k výuce francouzského jazyka. Srovnává teorie mnoha didaktiků a učitelů se skutečnou praxí v českém školském systému. Tato analýza začíná retrospektivou historie (od starověkého Řecka po současnost) a metod spojujících divadlo s výukou. Druhá část je praktická a umožní nám porovnat teorii s názory těch učitelů …more
 
 
Language used: French
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 12. 2019

Thesis defence

  • Date of defence: 28. 1. 2020
  • Supervisor: Mgr. Petr Vurm, Ph.D.
  • Reader: doc. PhDr. Petr Dytrt, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta

Masaryk University

Faculty of Arts

Master programme / field:
Teacher Training for Secondary Schools / Upper Secondary School Teacher Training in French Language and Literature