Ing. Otakara Svobodová
Bachelor's thesis
Morální a etické aspekty v reklamě
Moral and Ethical Aspects of Advertising
Abstract:
Práce se zabývá problematikou etiky v reklamě a jejím dodržováním. První část se věnuje vymezením pojmu etiky a reklamy pro potřeby této práce. Praktická část je věnována rozboru reklamních kauz, které porušovaly etické zásady a sleduje výskyt porušování etického kodexu v odlišných medií za poslední období.Abstract:
The work deals with ethics in advertising and the observance. The first part deals definic the koncept of ethics and advertising for the purpose of this work. The practical part is devoting to the analys of adverising cases, which violated ethical principles and monitoring occurrence for violations of the code od ethics in different media for the last period.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 4. 2012
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/wxens/
Thesis defence
- Date of defence: 23. 6. 2012
- Supervisor: prof. Ing. František Zich, DrSc.
- Reader: Mgr. Vladimír Ješko, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Rozdíly v percepci rasové diverzity v komerční reklamě u spotřebitelů v České republice a v Dánsku
Tereza Hadravová -
Okázalá spotřeba jako téma emočního apelu v reklamě – projektový návrh reklamní komunikace v tiskových médiích
Zuzana Radová -
Akt v reklamě – vznik, vývoj a problematika používání koncepce Sex Sells v beauty a fashion oborech
Hanna Filatava -
Etika v reklamě v ČR a zahraničí
Marie Ryklová -
Otázka estetiky a problematika kýče v reklamě
Michaela Hadašová -
Problematika alkoholu v reklamě
Karolína Hašková -
Ochrana osobnosti v reklamě
Lenka Procházková -
Problematika sloganov v reklame
Soňa PODSTUPKOVÁ