Ing. Otakara Svobodová

Bachelor's thesis

Morální a etické aspekty v reklamě

Moral and Ethical Aspects of Advertising
Abstract:
Práce se zabývá problematikou etiky v reklamě a jejím dodržováním. První část se věnuje vymezením pojmu etiky a reklamy pro potřeby této práce. Praktická část je věnována rozboru reklamních kauz, které porušovaly etické zásady a sleduje výskyt porušování etického kodexu v odlišných medií za poslední období.
Abstract:
The work deals with ethics in advertising and the observance. The first part deals definic the koncept of ethics and advertising for the purpose of this work. The practical part is devoting to the analys of adverising cases, which violated ethical principles and monitoring occurrence for violations of the code od ethics in different media for the last period.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 4. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 23. 6. 2012
  • Supervisor: prof. Ing. František Zich, DrSc.
  • Reader: Mgr. Vladimír Ješko, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní