Bc. Klára Trčková

Master's thesis

Vnímaná vlastní účinnost učitelů ve vztahu k diverzitě žáků ve školním prostředí

Teachers´ Perception of Self-Efficacy in Relation to Pupils´ Diversity in the School Environment
Abstract:
Diplomová práce se zabývá vnímanou vlastní účinnosti učitelů ve vztahu k diverzitě žáků ve školním prostředí. Teoretická část se věnuje pojmu vnímaná vlastní účinnost a socio-kognitivní teorii A. Bandury. V rámci žákovské diverzity jsme si vyčlenily specifika a mechanismy diverzity, nerovný přístup ke vzdělávání a s tím souvisí školní prostředí. Dále definujeme profesi učitele, profesní rozdělení učitelů …more
Abstract:
The diploma thesis deals with the perception of teachers' own effectiveness in relation to the diversity of students in the school environment. The theoretical part deals with the concept of perception of self-efficacy and socio-cognitive theory of A. Bandura. Within the framework of student diversity, we have set aside the specifics and mechanisms of diversity, unequal access to education and the …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 4. 2021

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Anna Petr Šafránková, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Trčková, Klára. Vnímaná vlastní účinnost učitelů ve vztahu k diverzitě žáků ve školním prostředí. Zlín, 2021. diplomová práce (Mgr.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe