Ing. Daniela Linhartová

Master's thesis

Dvojí tvář zakázané reklamy: nekalá soutěž, nebo marketingový tah?

Double face banned advertising: unfair competition or marketing ploy?
Abstract:
Tématem diplomové práce je problematika zakázané reklamy. Práce stručně charakterizuje reklamu, zabývá se její typologií a zachycuje její historickým vývojem od starověku po současnost. S vývojem úzce souvisí i právní rámec, stanovující pravidla v oblasti lidské činnosti, tedy i reklamy, proto je stručně zpracována současná právní úprava týkající se dané problematiky. V závěru se práce zabývá konkrétní …more
Abstract:
The topic of thesis is banned advertising. The paper briefly describes advertising, deals with the typology and captures its historical development from ancient times to the present. With the development closely related to the legal framework laying down the rules of human activity, including advertising, so it is briefly elaborated the current legislation on the issue. In conclusion, the work deals …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 6. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 30. 8. 2013
  • Supervisor: prof. PhDr. Libor Pavera, CSc.
  • Reader: Ing. Eva Klánová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola hotelová v Praze

Institute of Hospitality Management in Prague

Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication

Theses on a related topic