Mužské a ženské vzory a stereotypy v britských filmech dvacátého a dvacátého prvního století – Jana VRTĚLKOVÁ
Jana VRTĚLKOVÁ
Bachelor's thesis
Mužské a ženské vzory a stereotypy v britských filmech dvacátého a dvacátého prvního století
Male and Female Role Models and Stereotypes in British Films of the Twentieth and the Twenty-first Century
Abstract:
This thesis aims to analyse male and female role models and stereotypes in selected British films of the twentieth and the twenty-first century. The work focuses mainly on the characters in selected films with regard to their gender roles in context of stereotypical features or characteristics which could serve as role models.Abstract:
Cílem bakalářské práce je analyzovat mužské a ženské vzory a stereotypy ve vybraných britských filmech dvacátého a dvacátého prvního století. Práce se soustřeďuje především na postavy s přihlédnutím k jejich genderových rolích v kontextu stereotypních znaků jednotlivých postav nebo jejich vlastností, které mohou sloužit jako vzorové.
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 7. 2020
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Josef Nevařil, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
VRTĚLKOVÁ, Jana. \textit{Mužské a ženské vzory a stereotypy v britských filmech dvacátého a dvacátého prvního století}. Online. Bachelor's thesis. Olomouc: Palacký University Olomouc, Faculty of Education. 2020. Available from: https://theses.cz/id/agxpyq/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
VRTĚLKOVÁ, Jana. Mužské a ženské vzory a stereotypy v britských filmech dvacátého a dvacátého prvního století. Olomouc, 2020. bakalářská práce (Bc.). UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI. Pedagogická fakulta
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI, Pedagogická fakultaPalacký University Olomouc
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Specialization in Pedagogy / ČJL-AJ
Theses on a related topic
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights