František VINKLÁREK

Bachelor's thesis

The functions of hashtags in advertisements

The functions of hashtags in advertisements
Abstract:
This thesis focuses on analysing the functions and forms of hashtags used in printed and online advertisements. Its purpose is to determine which functions and forms of hashtags are used in advertisements and to discuss the reason why they are used. Furthermore, the differences between the hashtags collected from printed and online advertisements are also considered. Functions of the collected hashtags …more
Abstract:
Tato práce se zabývá analýzou funkcí a forem hashtagů použitých v tištěných a online reklamách. Cílem analýzy je určit jaké funkce a formy hashtagů v reklamě jsou použity a proč jsou použity. Mimo to, nalezení možných rozdílů mezi hashtagy v tištěné a online reklamě je také cílem této práce.. Funkce hashtagů jsou popsány podle teorie Systemic Functional Linguistics, jež vyvinul Michael Halliday. Co …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 5. 2021
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Dominika Kováčová

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

VINKLÁREK, František. The functions of hashtags in advertisements. Ostrava, 2021. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Filozofická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Filozofická fakulta

University of Ostrava

Faculty of Arts

Bachelor programme / field:
Philology / English for Business

Theses on a related topic