The functions of hashtags in advertisements – František VINKLÁREK
František VINKLÁREK
Bachelor's thesis
The functions of hashtags in advertisements
The functions of hashtags in advertisements
Abstract:
This thesis focuses on analysing the functions and forms of hashtags used in printed and online advertisements. Its purpose is to determine which functions and forms of hashtags are used in advertisements and to discuss the reason why they are used. Furthermore, the differences between the hashtags collected from printed and online advertisements are also considered. Functions of the collected hashtags …moreAbstract:
Tato práce se zabývá analýzou funkcí a forem hashtagů použitých v tištěných a online reklamách. Cílem analýzy je určit jaké funkce a formy hashtagů v reklamě jsou použity a proč jsou použity. Mimo to, nalezení možných rozdílů mezi hashtagy v tištěné a online reklamě je také cílem této práce.. Funkce hashtagů jsou popsány podle teorie Systemic Functional Linguistics, jež vyvinul Michael Halliday. Co …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 5. 2021
Accessible from:: 31. 12. 2999
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Dominika Kováčová
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
VINKLÁREK, František. The functions of hashtags in advertisements. Ostrava, 2021. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Filozofická fakulta
Full text of thesis
Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Filozofická fakultaUniversity of Ostrava
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Philology / English for Business
Theses on a related topic
-
Hashtag jako forma hypertématu
Nina ADAMCOVÁ