Podpora inovativního chování z pohledu národní a organizační kultury – Tomáš Svátek
Tomáš Svátek
Doctoral thesis
Podpora inovativního chování z pohledu národní a organizační kultury
Support of innovative bahaviour from national and organizational culture point of view
Abstract:
Studie zkoumá vztah mezi inovacemi,kulturou a podporou inovativního chování v organizačním prostředí.Teoretická část pohlíží na kulturní rozdíly a rozdílné přístupy autorů k hodnocení kulturních dimenzí,deklarované hodnotové a postojové charaktericstiky kultury a jejich vztah ke skutečným projevům chování.Abstract:
The study examines the relationship betwen innovation,culture and innovative behaviour support in organizational environments.The theoretical section view cultural differences and authors'varying approaches to the evaluation of cultural dimensions,declared value and attitude characteristic of the cultura and their impact on actual behavioural demonstrations.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 9. 2008
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/27038
Thesis defence
- Date of defence: 27. 1. 2010
- Supervisor: Ivan Nový
- Reader: Marek Růžička, Jiří Dědina
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
SVÁTEK, Tomáš. \textit{Podpora inovativního chování z~pohledu národní a~organizační kultury} Online. Doctoral theses, Dissertations. Praha: University of Economics, Prague. 2008. Available from: https://theses.cz/id/aise9p/. [cit. 2024-04-19].
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/27038
Vysoká škola ekonomická v Praze
Doctoral programme / field:
Ekonomika a management / Podniková ekonomika a management
Theses on a related topic
-
Cross-cultural Management: the Strength of People-oriented Culture in Dynamic Environment
Marina Kim -
Differences in the use of communication tools among European cultures
Nicole Knöpfli -
Podniková kultura nadnárodní společnosti
Barbora Němcová -
National stereotypes and cultural differences as revealed in comics, graphic novels and sequential art of Britain and the United States
Eliška BOBKOVÁ -
Národně-kulturní porovnání generací X a Y v ČR a vliv na marketingový mix
Patrick Poborský -
Národní kultura v kontextu veřejné správy (srovnání české a francouzské kultury)
Milan Veverka -
Firemní kultura a nadnárodní firmy
Denisa Václavíková -
Národní kultura a její homogenita
Romana Píchová