Haus Tugendhat: Soft-CLIL-Unterricht an einer tschechischen Grundschule im Hinblick auf Schülermotivation – Bc. Aleš Zápotocký
Bc. Aleš Zápotocký
Master's thesis
Haus Tugendhat: Soft-CLIL-Unterricht an einer tschechischen Grundschule im Hinblick auf Schülermotivation
The Tugendhat House: Soft CLIL Lessons at the Lower Secondary Education Level in Regard to Pupil Motivation
Abstract:
This thesis deals with the CLIL method (with its variant called soft CLIL specifically) and its application into the lessons of the German language at the lower secondary school level. CLIL is here observed through the scope of motivation. Lesson with activities based on the principles of CLIL were created and within an action research was examined what motivational potential these CLIL lessons and …moreAbstract:
Jádrem diplomová práce je metoda CLIL (konkrétněji její varianta soft CLIL) a její aplikace v hodinách německého jazyka na základní škole. Na CLIL je v této práci nahlíženo z pohledu motivace. V rámci práce byly vytvořeny vyučovací hodiny s aktivitami založenými na principech metody CLIL. V akčním výzkumu potom bylo zkoumáno, jaký motivační potenciál tyto soft CLIL hodiny a aktivity pro žáky ZŠ mají …more
Language used: German
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 12. 2020
Identifier:
https://is.muni.cz/th/w8oc4/
Thesis defence
- Date of defence: 3. 2. 2021
- Supervisor: PhDr. Alice Brychová, Ph.D.
- Reader: Mgr. Pavla Marečková, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ZÁPOTOCKÝ, Aleš. \textit{Haus Tugendhat: Soft-CLIL-Unterricht an einer tschechischen Grundschule im Hinblick auf Schülermotivation}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2020. Available from: https://theses.cz/id/aj3kzg/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Lower Secondary School Teacher Training in German Language
Theses on a related topic
-
The Use of Games in ELT at Lower Secondary Level
Marie Pospíšilová -
Teaching vocabulary through mind maps at lower secondary school level
Alena Štěpánková -
Methods and Approaches in Teaching English Grammar at Lower Secondary School Level in the Czech Republic and Vietnam
Thi Lam Nguyenová -
Překlady umělecké literatury ve výuce ruského jazyka jako druhého cizího jazyka na středních školách
Kryštof Peršín -
Analýza vztahu cílového a mateřského jazyka ve výuce německého jazyka na základní škole
Jana Hagen -
Vliv angličtiny - prvního cizího jazyka na vyučování/učení se francouzštiny - druhého cizího jazyka
Kristýna PETŘÍČKOVÁ -
Osvojování mateřského jazyka v kontextu výuky cizího jazyka v předškolním věku
Ludmila Bulínová -
Jazykové kompetence žáků s narušenou komunikační schopností ve výuce cizího jazyka
Věra Navrátilová