Bc. Aleš Zápotocký

Master's thesis

Haus Tugendhat: Soft-CLIL-Unterricht an einer tschechischen Grundschule im Hinblick auf Schülermotivation

The Tugendhat House: Soft CLIL Lessons at the Lower Secondary Education Level in Regard to Pupil Motivation
Abstract:
This thesis deals with the CLIL method (with its variant called soft CLIL specifically) and its application into the lessons of the German language at the lower secondary school level. CLIL is here observed through the scope of motivation. Lesson with activities based on the principles of CLIL were created and within an action research was examined what motivational potential these CLIL lessons and …more
Abstract:
Jádrem diplomová práce je metoda CLIL (konkrétněji její varianta soft CLIL) a její aplikace v hodinách německého jazyka na základní škole. Na CLIL je v této práci nahlíženo z pohledu motivace. V rámci práce byly vytvořeny vyučovací hodiny s aktivitami založenými na principech metody CLIL. V akčním výzkumu potom bylo zkoumáno, jaký motivační potenciál tyto soft CLIL hodiny a aktivity pro žáky ZŠ mají …more
 
 
Language used: German
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 12. 2020

Thesis defence

  • Date of defence: 3. 2. 2021
  • Supervisor: PhDr. Alice Brychová, Ph.D.
  • Reader: Mgr. Pavla Marečková, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta