Bc. Aneta PALÁNOVÁ

Master's thesis

Slovotvorba jazyka reklamy

Word-Formation in Advertising Language
Abstract:
This master´s thesis deals with the word-formation processes in the language of advertisement and is divided in two main parts. Theoretical part is focused on the Advertisement and its historical evolution. It explains different kinds of advertisement and structure of advertising texts. Farther way it focuses on the language of advertisement and its characteristic signs from the point of view vocabulary …more
Abstract:
Diplomová práce se zabývá slovotvorbou v jazyku reklamy a je rozdělena do dvou hlavních částí. Teoretická část věnuje pozornost reklamě, jejímu historickému vývoji, objasňuje typy reklam a strukturu reklamních textů. Dále se zaměřuje na jazyk reklamy a jeho charakteristické znaky z hlediska slovní zásoby a syntaxe. V této části se také nachází kapitola věnována slovotvorbě, jejímu vysvětlení a klasifikaci …more
 
 
Language used: German
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 4. 2017
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Hana Menclová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

PALÁNOVÁ, Aneta. Slovotvorba jazyka reklamy. Plzeň, 2017. diplomová práce (Mgr.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta pedagogická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta pedagogická
Vázaný výtisk práce naleznete v Univerzitní knihovně ZČU, více na http://www.knihovna.zcu.cz/kvalifikacni-prace/

University of West Bohemia

Faculty of Education

Master programme / field:
Teacher Training for Secondary Schools / ČJ-NJ