Mgr. Barbora Kašparová

Bachelor's thesis

Virální marketing optikou teorie nových médií

The viral marketing from the viewpoint of a theory of new media
Abstract:
Cílem bakalářské práce s názvem Virální marketing optikou teorie nových médií je zmapovat na základě dostupné literatury a analýzy webového prostředí specifický marketingový nástroj, jehož využití v masovém měřítku umožnil až rozvoj Internetu a potenciál nových médií: Jde o tzv. virální marketing, jehož roli v marketingové kampani jako takové práce reflektuje, se zaměřením na oblast sociálních sítí …more
Abstract:
The topic of my thesis is The viral marketing from the viewpoint of a theory of new media. On basis of the available literature and analysis of the web environment it is aimed at a description of a specific marketing tool - its usage in a mass scale has been enabled by development of the Internet and potential of new media. The thesis defines the role of the viral marketing in the marketing campaign …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 5. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 21. 6. 2011
  • Supervisor: Mgr. Zuzana Jayasundera
  • Reader: Mgr. Tomáš Staudek, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta

Masaryk University

Faculty of Arts

Bachelor programme / field:
General Theory and History of Arts and Culture / Theory of Interactive Media

Theses on a related topic

All theses