Sajin Nego Mohan Chandra Dhas

Diplomová práce

The Hydrogen Embrittlement of Steels for the Automotive Industry

The Hydrogen Embrittlement of Steels for the Automotive Industry
Anotace:
Cílem této práce je určit vliv vodíkové křehkosti na mechanické vlastnosti třech různých automobilových ocelových. Mezi hodnocené oceli patřily ocel 590 TRIP, ocel 1180Y a ocel SABC-1470. Elektrolytické vodíkování probíhalo v 0,05 M roztoku H2SO4 s 1 g KSCN při proudové hustotě 0,5 mA/cm2 a 1 mA/cm2. Výsledky mechanických zkoušek ukazují, že vodík významně ovlivnil tažnost oceli 590 TRIP, ale neovlivnil …více
Abstract:
The aim of this work is to determine the effect of hydrogen embrittlement on the mechanical properties of three different automotive steels. The steels evaluated included 590 TRIP steel, 1180Y steel and SABC-1470 steel. Electrolytic hydrogenation was carried out in a 0.05 M H2SO4 solution with 1 g of KSCN at a current density of 0.5 mA/cm2 and 1 mA/cm2. Mechanical test results show that hydrogen significantly …více
 
 
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 28. 4. 2023

Obhajoba závěrečné práce

  • Obhajoba proběhla 30. 5. 2023
  • Vedoucí: Petra Váňová
  • Oponent: Petr Jonšta

Citační záznam

Plný text práce

Právo: Plné texty vysokoškolských kvalifikačních prací obhájených na Vysoké škole báňské - Technické univerzitě Ostrava jsou uloženy v repozitáři DSpace. Přístup k plným textům mají všichni uživatelé bez omezení. Přístup je omezen pouze ve výjimečných případech, zpravidla z důvodu ochrany duševního vlastnictví. Nepřístupné práce jsou označeny jako closedAccess nebo embargoedAccess. Tištěné verze prácí jsou uloženy v Ústřední knihovně VŠB-TUO a jsou prezenčně přístupné ve studovně diplomových prací. Další nakládání s prací (kopírování, opisy, MVS)se řídí Knihovní a výpůjčním řádem Ústřední knihovny VŠB-TUO.

Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: VŠB – Technická univerzita Ostrava