Ondřej Šatera
Master's thesis
Personalizace obsahu na webu
Personalization of the Website Content
Abstract:
Práce se věnuje personalizaci obsahu na webu, jejím přínosům pro uživatele a jejímu vlivu na konverzní poměr obchodníka. Představuje používané přístupy k její realizaci, analyzuje teoretické základy a popisuje jejich technickou realizaci. Na závěr jsou poznatky aplikovány na dva skutečné webové projekty. Hlavním přínosem práce je kompletní pohled na personalizaci a poskytnutí obecného návod pro její …moreAbstract:
This work focuses on web personalization, its advantages for users and merchants. Presents current standards in this field, analyzes theoretical background and technical realization. Finally describes application of the theory on actual web projects - Skrz.cz and Drakkaria.cz. Main benefit of this work is a complete overview of the web personalization and general manual for personalization implementators …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 9. 2014
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/45065
Thesis defence
- Date of defence: 1. 6. 2015
- Supervisor: Jan Mittner
- Reader: Alena Buchalcevová
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/45065
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Aplikovaná informatika / Informační systémy a technologie
Theses on a related topic
-
Analýza projevů personalizačních metod v elektronickém obchodování
Petr Müller -
Data mining z grafů
Bronislav Brauner -
Data mining methods and their application in solving credit card customer churn situations
YuFeng Gao -
Vývoj ecommerce a jeho důležitost v současnosti
Ngoc Thanh Nguyen -
Teorie nakupování a vliv pandemie COVID-19 na spotřebitelské chování generace X a Z v oblasti eCommerce
Petr Košťál -
Plánování Cash Flow v Ecommerce
Jan Procházka -
eCommerce for the future
Nedim Mehic -
Stanovení logistických ukazatelů výkonnosti pro eCommerce
Jan Válek