Digitalizace života a umělá inteligence – pokrok nebo apokalypsa? – Bc. Alona Tomusiak
Bc. Alona Tomusiak
Bachelor's thesis
Digitalizace života a umělá inteligence – pokrok nebo apokalypsa?
Digitalization of Life and Artificial Intelligence - Progress or Apocalypse?
Abstract:
Tato bakalářské práce se věnuje problematice umělé inteligence a procesům digitalizace se zaměřením na mediální sféru v České republice. Na základě konkrétních příkladů je analyzován vliv výpočetní techniky na tvorbu mediálních obsahů a také je identifikován vliv využívání umělé inteligence v českých mediích. Součástí bakalářské je prezentace výsledků dotazníkového šetření mezi pracovníky v médiích …moreAbstract:
This bachelor thesis deals with the issue of artificial intelligence and digitization processes with a focus on the media in the Czech Republic. Based on specific examples, the influence of computer technology on the creation of media content is analysed and the influence of the use of artificial intelligence in the Czech media is also identified. Part of the bachelor is the presentation of the results …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 4. 2022
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/dvdj3/
Thesis defence
- Date of defence: 21. 6. 2022
- Supervisor: doc. Mgr. Ondřej Roubal, Ph.D.
- Reader: PhDr. Ladislava Knihová, MBA
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Marketing Communication / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Umělá inteligence a ambivalentní podstata života 3.0 v digitalizované společnosti
Petr Krčál -
Postavení lidové písně ve výuce hudební výchovy na 2. stupni základních škol (na podkladě výzkumného šetření)
Michaela Kalinová -
Generativní umělá inteligence a problematika dezinformací
Ondřej Habětínek -
Methods and sources of media research and application of the media data in media planning process
Elina Andriasova -
Audience Expectations, Evaluations, and Trust in Czech Public Service Media in a Fragmented Media Environment
Klára Smejkal -
Empowering Media: Media Participation and Homelessness
Vojtěch Dvořák -
Study on the Role of Social Media Media in Brand Communication at Royad Global, Kakat Impex Pvt. Ltd
Sarath Thulaseedharan Mallika -
Space Race and Arms Race in the Western Media and the Czechoslovak Media
Věra Gábová