Protináboženské předsudky žáků 9. tříd ZŠ: Role religionistické gramotnosti při utváření postojů – Mgr. Bc. Radim Schottl
Mgr. Bc. Radim Schottl
Bachelor's thesis
Protináboženské předsudky žáků 9. tříd ZŠ: Role religionistické gramotnosti při utváření postojů
The antireligious prejudices of the elementary school children in the ninth grade: The role of religious literacy in the process of attitude formation
Abstract:
Zahraniční výzkumy ukazují značný vliv míry vzdělání na formování postojů vůči cizímu a neznámému i míře předsudku. Tato práce na ně navazuje a zaměřuje se konkrétněji na faktografickou znalost žáků devátých tříd v oblasti náboženství (religionistická gramotnost) a postoje vůči věřícím a nevěřícím. V českém prostředí chybí dostatek výzkumů, které by se tímto tématem zabývaly právě u jedinců v období …moreAbstract:
Foreign research shows a significant influence of the educational cultivation and the education’s extent on adopting a stance on unfamiliar and unknown issues, as well as on the level of prejudice. This work was influenced by this research and particularly points at the factual knowledge of religion (religious literacy) and attitudes towards believers and non-believers in the ninth grade elementary …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 5. 2016
Identifier:
https://is.muni.cz/th/waoz7/
Thesis defence
- Date of defence: 22. 6. 2016
- Supervisor: Mgr. et Mgr. Radek Kundt, Ph.D.
- Reader: Mgr. et Mgr. Jan Krátký
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
SCHOTTL, Radim. \textit{Protináboženské předsudky žáků 9. tříd ZŠ: Role religionistické gramotnosti při utváření postojů}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Arts. 2016. Available from: https://theses.cz/id/ao169d/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Philosophy / Study of Religions
Theses on a related topic
-
Religionistická gramotnost žáků 9. tříd základních škol na Litomyšlsku
Martina Hlousová -
Digital literacy of elementary and secondary school students and how to measure it
Tereza Gavelčíková -
Evangelizace ve výuce náboženství na druhém stupni základní školy
Marie Severová -
Implementace nepovinného předmětu náboženství v kontextu etiky, jako principu při řízení školy a výuky žáků základní školy
Petr PTÁČEK -
Výuka náboženství na církevní základní škole
Jiří KROUPA -
Výuka náboženství na základní škole
Claudie STANÍKOVÁ -
Metody a formy ve výuce náboženství na 1. stupni základní školy
Josef Machek -
Povědomí žáků základní školy a gymnázia o světových náboženstvích
Michaela Pawlasová