Protináboženské předsudky žáků 9. tříd ZŠ: Role religionistické gramotnosti při utváření postojů – Mgr. Bc. Radim Schottl
Mgr. Bc. Radim Schottl
Bakalářská práce
Protináboženské předsudky žáků 9. tříd ZŠ: Role religionistické gramotnosti při utváření postojů
The antireligious prejudices of the elementary school children in the ninth grade: The role of religious literacy in the process of attitude formation
Anotace:
Zahraniční výzkumy ukazují značný vliv míry vzdělání na formování postojů vůči cizímu a neznámému i míře předsudku. Tato práce na ně navazuje a zaměřuje se konkrétněji na faktografickou znalost žáků devátých tříd v oblasti náboženství (religionistická gramotnost) a postoje vůči věřícím a nevěřícím. V českém prostředí chybí dostatek výzkumů, které by se tímto tématem zabývaly právě u jedinců v období …víceAbstract:
Foreign research shows a significant influence of the educational cultivation and the education’s extent on adopting a stance on unfamiliar and unknown issues, as well as on the level of prejudice. This work was influenced by this research and particularly points at the factual knowledge of religion (religious literacy) and attitudes towards believers and non-believers in the ninth grade elementary …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 17. 5. 2016
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/waoz7/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 22. 6. 2016
- Vedoucí: Mgr. et Mgr. Radek Kundt, Ph.D.
- Oponent: Mgr. et Mgr. Jan Krátký
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Filozofie / Religionistika
Práce na příbuzné téma
-
Religionistická gramotnost žáků 9. tříd základních škol na Litomyšlsku
Martina Hlousová -
Digital literacy of elementary and secondary school students and how to measure it
Tereza Gavelčíková -
Evangelizace ve výuce náboženství na druhém stupni základní školy
Marie Severová -
Implementace nepovinného předmětu náboženství v kontextu etiky, jako principu při řízení školy a výuky žáků základní školy
Petr PTÁČEK -
Výuka náboženství na církevní základní škole
Jiří KROUPA -
Výuka náboženství na základní škole
Claudie STANÍKOVÁ -
Metody a formy ve výuce náboženství na 1. stupni základní školy
Josef Machek -
Povědomí žáků základní školy a gymnázia o světových náboženstvích
Michaela Pawlasová