Development of Listening Skills with a Focus on Phonological Awareness: Theory and Practice – Bc. Michaela Čechová, BA (Hons)
Bc. Michaela Čechová, BA (Hons)
Master's thesis
Development of Listening Skills with a Focus on Phonological Awareness: Theory and Practice
Development of Listening Skills with a Focus on Phonological Awareness: Theory and Practice
Abstract:
Tato diplomová práce zkoumá do jaké míry jsou poslechové schopnost žáků v anglickém jazyce ovlivněné procvičovaným anglické výslovnosti. Práce je rozdělena na dvě části. Nejprve je prezentováno teoretické pozadí výuky výslovnosti. Vysvětlena je terminologie, principy a zvláštní znaky anglické výslovnosti v porovnaní se zvukovým systémem češtiny. Dále práce identifikuje případné těžkosti spojené s výslovností …moreAbstract:
This diploma thesis investigates to what extent taking part in English language pronunciation practice affects learners’ listening comprehension. The paper is divided into two parts. Firstly, it presents the theoretical background of teaching pronunciation. It then explains the terminology, principles and features of the English pronunciation system as compared to the Czech system of sounds. Next, …moreKeywords
teaching pronunciation vowels consonants connected speech listening comprehension teaching listening questionnaire pronunciation lessons comparative analysis výuka výslovnosti samohlásky souhlásky vázání slov porozumění poslechu výuka poslechových dovedností dotazník lekce výslovnosti srovnávací analýza
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 12. 2022
Identifier:
https://is.muni.cz/th/o1h75/
Thesis defence
- Date of defence: 1. 2. 2023
- Supervisor: M.A. Ailsa Marion Randall
- Reader: Mgr. Irena Headlandová Kalischová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ČECHOVÁ, Michaela. \textit{Development of Listening Skills with a Focus on Phonological Awareness: Theory and Practice}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2022. Available from: https://theses.cz/id/aolgd4/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Lower Secondary School English Language Teacher Training / Lower Secondary School English Language Teacher Training
Theses on a related topic
-
Jak vystavení angličtině mimo školu skrze anglické filmy a seriály společně s učením anglické výslovnosti ve škole ovlivňuje jazykové dovednosti žáků, zvláště poslechové a výslovnostní.
Gabriela Kostková -
Výuka poslechových dovedností v anglickém jazyce na středních školách
Filip Kleprlík -
Efektivní způsoby organizace výuky poslechových dovedností na 2. stupni ZŠ
Pavlína NASCIMENTO -
Využití podcastingu k podpoře autonomního rozvoje poslechových dovedností dospělých studentů na vyšší úrovni znalosti cizího jazyka.
Eva Vilhumová -
Rozvoj poslechových a verbálních dovedností v anglickém jazyce v preprimárním vzdělávání
Zuzana MADERA -
Využití autentických materiálů ke zlepšení poslechových dovedností žáků základních škol
Martina MAJTÁNOVÁ -
The Development of the Language Skill of Listening Comprehension
Drahuše Škodová -
The influence of listening to music in English lessons on students' pronunciation
Pavlína Jobánková