Lucie Pokorná
Bachelor's thesis
Moderní technologie v retailu
Modern technology in retail
Abstract:
Cílem bakalářské práce je představit moderní technologie, které se v současnosti využívají v oblasti retailu, a za pomoci vlastního dotazníkového šetření zjistit, zda moderní technologie dokážou ovlivnit nákupní chování občanů České republiky. První kapitola se věnuje nákupnímu chování spotřebitelů, nejprve z teoretického hlediska a poté nákupním návykům obyvatel České republiky a Spojených států amerických …moreAbstract:
This bachelor thesis aims to introduce modern technology that is currently used in the retail industry and to find out whether modern technology can influence the consumer behavior of Czech citizens by using a survey. The first chapter focuses on the theory behind consumer behavior and consumer behavior and preferences in the Czech Republic and the United States of America. The second chapter centers …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 6. 2019
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/81844
Thesis defence
- Date of defence: 19. 1. 2021
- Supervisor: Jiří Zeman
- Reader: Veronika Mokrejšová
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/81844
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Moderní technologie v retailingu
Petra Macháčová -
Analysis of Consumer Behaviour in Anime, Manga and Light Novel Industry
Adam Vávra -
The factors influencing consumer buying behaviour in Indian Civil Aviation Industry
Somya Bhatnagar -
Aplikace principů logistické technologie Just in Time ve společnosti Lidl Česká Republika, v. o. s.
Markéta Palcerová -
Design of a technology for data acquisition for the knowledge system
Alina Tsykynovska -
Zhodnocení vhodnosti Health Technology Assessment pro Českou Republiku
Ondřej Trdlica -
Přístupy a akcenty ve výuce marketingové komunikace na vybrané zahraniční škole (Athlone Institute of Technology)
Eva Rosmarinová -
Technology adoption by Czech consumers
Prokop Švábík