Proměna národně-osvobozeneckého boje v terorismus - příklad ETA – Alžběta Lexová
Alžběta Lexová
Bakalářská práce
Proměna národně-osvobozeneckého boje v terorismus - příklad ETA
Transformation of national liberation struggle into terrorism - the case of ETA
Anotace:
Baskická separatistická skupina ETA (Euskadi Ta Batasuna) byla založena roku 1959 s cílem získat pro Baskicko nezávislost za jakoukoli cenu. Tato práce si pokládá otázku, kdy se národně-osvobozenecký boj Basků, který započal již v devatenáctém století, přetvořil v teroristickou organizaci. Až do roku 1975 se akce ETA dají přirovnat k akcím partyzánů, protože jejich útoky byly směřovány téměř výhradně …víceAbstract:
Basque separatist group ETA (Euskadi Ta Batasuna) was founded in 1959 to achieve the full independence for Basque country at any price. This thesis puts a question when the nationalist fight for Basque independence, which has started in 19th century, turned into terrorist organization. Until 1975 the actions of ETA could be compared to guerrilla actions, because their attacks were aimed almost exclusively …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 28. 2. 2011
Identifikátor:
http://www.vse.cz/vskp/eid/26290
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 9. 6. 2011
- Vedoucí: Štěpánka Zemanová
- Oponent: Zbyněk Dubský
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/26290
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bakalářský studijní program / obor:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní studia - diplomacie
Práce na příbuzné téma
-
Kurdský nacionalismus v Turecku: Boj za lidská práva či mezinárodní terorismus?
Tereza Kolářová -
Baskický nacionalismus
Adéla JANUŠOVÁ -
Marketingová strategie značky ETA
Ivana Seidlová -
Značka ETA a její vnímání u cílové skupiny 18-25 let
Monika Chodilíková -
Projekt využití Influencer marketingu a sociálních sítí v komunikaci značky ETA
Pavlína Steinbocková -
Projekt zlepšení marketingové komunikace vybraných kamenných prodejen firmy ETA a.s.
Eliška Volná -
Syntéza a reaktivita \recke{eta}\hindex{6}- koordinovaných Ru(II) komplexů
Ondřej Moždiak -
Ocenění podniku ETA, a.s.
Petr Hána