Bc. Michaela Šustrová

Master's thesis

Právní úprava reklamy na tabákové výrobky

The law of adverting and the tobacco products
Abstract:
Práce je rozdělena na několik částí. První část se zabývá představením reklamy obecně a vylíčením jejího stručného vývoje. Tato část dále popisuje možnosti regulace reklamy prostředky soukromoprávními a veřejnoprávními, opomenuta není ani etická samoregulace. V části druhé jsem se také pokusila krátce dotknout problematiky vztahu zákona o regulaci reklamy a nekalé soutěže. Následující část práce je …more
Abstract:
This work consists of several parts. The first part introduces the topic of advertising, the definition and its brief development from the beginning to the promotional boom in the 19th and 20th centuries in connection with modern communication channels. This part also describes possible ways of regulation of advertisng with civil and statutory means. It also concerns about ethic self-regulation. The …more
Abstract:
of tobacco advertising. In the last part of the wortk there are analysed the economic impacts after total prohibition of tobacco advertising. This analysis make references to estimated drop of incomes of people carrying businebb in the area of avertising, possible increase of unemployment, strong decline of incomes of cultural institutions which have made a good thing of advertising. The influence …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 3. 2007

Thesis defence

  • Date of defence: 16. 5. 2007
  • Supervisor: prof. JUDr. Petr Hajn, DrSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Právnická fakulta