Faktory ovlivňující spotřebitele při nákupu produktů fair trade – Michael VEDRA
Michael VEDRA
Bachelor's thesis
Faktory ovlivňující spotřebitele při nákupu produktů fair trade
Factors affecting consumers when buying fair trade products
Abstract:
Tématem této bakalářské práce jsou faktory ovlivňující spotřebitele při nákupu produktů fair trade. Za fair trade považuje autor tržní přístup, který si dává za úkol naplňování principu spravedlivého obchodu. Prostřednictvím tohoto konceptu je pomáháno producentům v rozvojových zemích. V rámci tohoto výzkumu je zahrnut též altruismus v ekonomickém chování. Praktická část vyhodnocuje výsledky dotazníkového …moreAbstract:
The topic of this bachelor thesis is factors influencing the consumer when buying fair trade products. According to the author, fair trade is considered a market approach whose objective is fulfilling the fair trade principle. Producers in development countries are being helped through this concept. Altruism of economic behavior is also included within this research. The practical part evaluates the …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 7. 5. 2019
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Martin Schlossarek
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
VEDRA, Michael. \textit{Faktory ovlivňující spotřebitele při nákupu produktů fair trade} Online. Bachelor's thesis. Olomouc: Palacký University Olomouc, Faculty of Science. 2019. Available from: https://theses.cz/id/aqyl4y/. [cit. 2024-04-19].
The right form of listing the thesis as a source quoted
VEDRA, Michael. Faktory ovlivňující spotřebitele při nákupu produktů fair trade. Olomouc, 2019. bakalářská práce (Bc.). UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI. Přírodovědecká fakulta
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI, Přírodovědecká fakultaPalacký University Olomouc
Faculty of ScienceBachelor programme / field:
Geography / International Development Studies
Theses on a related topic
-
Fair Trade in the Czech Republic: Comparative Analysis of Fair Trade in the Czech Republic and Germany
Marie ŽÁČKOVÁ -
Fair Trade: The Fair Trade Organization
Enrique Adolfo Castro Chaparro -
Fair trade a mezinárodní obchod s kakaem
Michaela Burdová -
Obchod vybranými komoditami s ohledem na fair trade
Iveta Pokorná -
Fair trade káva: Průzkum povědomí a obliby konceptu fair trade kávy mezi studenty VŠ
Markéta SEDLÁČKOVÁ -
Fair trade na příkladu pěstování a obchodu s kávou v Salvadoru
Filip Aistov -
Marketingové strategie hnutí Fair trade
Marie Kučerová -
Případová studie distributora Fair Trade kávy v ČR
Klára Bílková
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights