Zuzana Slavíčková

Bachelor's thesis

Product placement a jeho využití ve filmu 2Bobule

Product Placement in Cinematography and Analysis of 2Bobule
Abstract:
Cílem práce je navrhnout doporučení do budoucna na základě analýzy uplatnění product placementu ve vybraném filmu. V teoretické části se autor zabývá zásadami užívání product placementu v kinematografii a základním principům, které by měly být při jeho aplikaci dodržovány, historickým vývojem této reklamní metody v zahraničních, převážně hollywoodských filmech a její účinností. Dále se věnuje českému …more
Abstract:
The goal of this work is to bring in ideas how to improve product placement utilization on the basis of the analysis of a selected film. The author focuses on the rules of using product placement in cinematography, the history in foreign, especially Hollywood films, and the efficiency of product placement. The paper also pays attention to Czech product placement and analyses appropriate legal framework …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 1. 2010

Thesis defence

  • Date of defence: 11. 6. 2010
  • Supervisor: Milan Postler
  • Reader: Jiří Mikeš

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/21010