Product placement a jeho využití ve filmu 2Bobule – Zuzana Slavíčková
Zuzana Slavíčková
Bachelor's thesis
Product placement a jeho využití ve filmu 2Bobule
Product Placement in Cinematography and Analysis of 2Bobule
Abstract:
Cílem práce je navrhnout doporučení do budoucna na základě analýzy uplatnění product placementu ve vybraném filmu. V teoretické části se autor zabývá zásadami užívání product placementu v kinematografii a základním principům, které by měly být při jeho aplikaci dodržovány, historickým vývojem této reklamní metody v zahraničních, převážně hollywoodských filmech a její účinností. Dále se věnuje českému …moreAbstract:
The goal of this work is to bring in ideas how to improve product placement utilization on the basis of the analysis of a selected film. The author focuses on the rules of using product placement in cinematography, the history in foreign, especially Hollywood films, and the efficiency of product placement. The paper also pays attention to Czech product placement and analyses appropriate legal framework …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 1. 2010
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/21010
Thesis defence
- Date of defence: 11. 6. 2010
- Supervisor: Milan Postler
- Reader: Jiří Mikeš
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/21010
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Product placement a jeho využití v rámci integrované marketingové komunikace
Hana Züglerová -
Product placement a jeho využití v rámci integrované marketingové komunikace
Tereza Veldová -
Product placement a jeho využití v rámci integrované marketingové komunikace
Petra Franková -
Product placement a jeho využití v rámci integrované marketingové komunikace
Yuliya Laas -
Product Placement a jeho využití v rámci integrované marketingové komunikace
Robert Novotný -
Product placement jako marketingový nástroj v současném filmu
Anastasia Shulpina -
Product placement - právní úprava a jeho místo v marketingové komunikaci
Alena Palkosková -
Product placement - právní úprava a jeho místo v marketingové komunikaci
Šárka Divoká