Sitcoms as a Tool for English Language Teaching – Bc. et Bc. Markéta Hložková
Bc. et Bc. Markéta Hložková
Master's thesis
Sitcoms as a Tool for English Language Teaching
Sitcoms as a Tool for English Language Teaching
Abstract:
Diplomová práce se zabývá situačními komediemi jako nástroji ve výuce anglického jazyka na středních a jazykových školách. Teoretická část práce se zaměřuje na vymezení žánru situační komedie a jeho potenciál pro využití v hodinách anglického jazyka. Praktická část spočívá ve výzkumu, který se zabývá využitím situačních komedií v hodinách anglického jazyka a vytvořením metodického návodu pro učitele …moreAbstract:
This diploma thesis deals with sitcoms as a tool for English language teaching at secondary and language schools. The theoretical part of the thesis focuses on a sitcom as a genre and its potential for exploitation in English lessons. The practical part consists in the research on using sitcoms in English lessons and the production of guidelines for English teachers. The final product of the thesis …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 5. 2013
Identifier:
https://is.muni.cz/th/oeijn/
Thesis defence
- Date of defence: 10. 6. 2013
- Supervisor: M.A. Ailsa Marion Randall
- Reader: Mgr. Martina Malášková, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Lower Secondary School and Language School Teacher Training in English Language
Theses on a related topic
-
Sportovní hry pro 1.stupeň ZŠ - metodický materiál pro studenty
Andrea Matysková -
Webové rozhraní na PLC Siemens S7-1200 pro dobíjecí stanici
Bohumil Hruška -
Současné možnosti Office 365 pro školství
Jana Tesařová -
Výukové materiály pro vybraná fyzickogeografická témata gymnaziálního geografického vzdělávání
Iveta Navrátilová -
Video games and self-directed learning of English language: Using commercial video games as an English language learning tool
Erik Simandl -
The comparison of teacher’s usage of the mother tongue and English language in English lessons
Dana Ševčíková -
Alternative teaching methods in teaching English
Kateřina Vodešilová -
Material teaching aids for the development of vocabulary in English language teaching
Josephine Gabriela Saňáková