Využití Kaufmanovy hodnotící baterie pro děti K-ABC při diagnostickém hodnocení dětí s dyslexií – Mgr. Barbora Svitková
Mgr. Barbora Svitková
Master's thesis
Využití Kaufmanovy hodnotící baterie pro děti K-ABC při diagnostickém hodnocení dětí s dyslexií
Using of The Kaufman Assessment Battery for Children K-ABC in diagnostic assessment of children with dyslexia
Abstract:
Využití Kaufmanovy hodnotící baterie pro děti K-ABC při diagnostickém hodnocení dětí s dyslexií Předkládaná práce ověřuje možnosti Kaufmanovy hodnotící baterie pro děti při diagnostice dětí s dyslexií. Kaufmanova hodnotící baterie pro děti (K-ABC) je alternativní technikou, která zjišťuje úroveň inteligence a výkonnosti. Vychází z neuropsychologické teorie, založené na poznatcích Luriji. Nezaměřuje …moreAbstract:
Utilization of Kaufman Assessment Battery for Children in diagnostic assessment of children with dyslexia This thesis proves the possibilities of Kaufman Assessment Battery for Children in diagnostic assessment of children with dyslexia. Kaufman Assessment Battery for Children (K-ABC) is an alternative technique of intelligence and performance detection. The model is based on Luria´s neuropsychological …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 12. 2010
Identifier:
https://is.muni.cz/th/vnyls/
Thesis defence
- Date of defence: 13. 1. 2011
- Supervisor: PhDr. Ivana Poledňová, CSc.
- Reader: doc. PhDr. Šárka Portešová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
SVITKOVÁ, Barbora. \textit{Využití Kaufmanovy hodnotící baterie pro děti K-ABC při diagnostickém hodnocení dětí s dyslexií}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Social Studies. 2010. Available from: https://theses.cz/id/aubph5/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasaryk University
Faculty of Social StudiesMaster programme / field:
Psychology / Psychology