Bc. Tomáš Hájek

Master's thesis

Theatre Performance in the English Language Lesson: Making Use of Preparation and Reflection

Theatre Performance in the English Language Lesson: Making Use of Preparation and Reflection
Abstract:
Účelem této práce je navrhnout konkrétní metody představení obsahu a pozadí literárního díla, které je tématem edukačního divadelního představení v rámci hodin anglického jazyka na českých středních školách. Práce obsahuje pět „modelů hodin.“ Každý z nich by měl pomoci učiteli představit a reflektovat konkrétní literární dílo a jeho konkrétní divadelní realizaci v hodině angličtiny. Zatímco druhá kapitola …more
Abstract:
The purpose of this thesis is to propose a specific method of introducing the content (and context) of a literary work that is the subject of an educational theatre performance in Czech secondary school English language lessons. Five specific “lesson models” are designed each of which should help the teacher introduce and reflect on a specific literary piece as well as its particular dramatic realisation …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 5. 2018

Thesis defence

  • Date of defence: 18. 6. 2018
  • Supervisor: Mgr. Tomáš Kačer, Ph.D.
  • Reader: B.A. Nicola Catherine Fořtová, M.A.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta

Masaryk University

Faculty of Arts

Master programme / field:
Teacher Training for Secondary Schools / Upper Secondary School Teacher Training in English Language and Literature