Monika Hříchová
Bachelor's thesis
Kdo kupuje luxusní českou módu?
Who is buying luxury Czech fashion?
Abstract:
Tato práce se zabývá determinanty nákupu luxusní módy od českých návrhářů. Hlavní závěry světových studií jsou v českém prostředí zkoumány na základě dat samotných návrhářů a podnikatelů. Informace o svých zákaznících zprostředkovaly firmy Veršatyl a One Life. Kvalitativní data získaná z dotazníku od značky Veršatyl jsou zkoumána pomocí popisné statistiky. Informace plynoucí ze statistik nákupu od …moreAbstract:
This bachelor thesis is looking for the determinants of buying luxury fashion by Czech designers. The main conclusions of worldwide studies are examined based on data provided by the designers. Customer information were provided by companies Veršatyl and One Life. Qualitative data from the Veršatyl brand are examined using descriptive statistics. Data resulting from the purchase statistics from the …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 10. 2016
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/53319
Thesis defence
- Date of defence: 7. 2. 2017
- Supervisor: Petr Špecián
- Reader: Lukáš Máslo
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/53319
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Ekonomie a hospodářská správa / Ekonomie
Theses on a related topic
-
Fast Fashion Consumer Behaviour
Nyvanrady So -
The role of Brick-and-mortar store in an omnichannel shopping experience of Generation Z within the fashion industry
Kuspakova Kuspakova -
Okázalá spotřeba jako téma emočního apelu v reklamě – projektový návrh reklamní komunikace v tiskových médiích
Zuzana Radová -
Okázalá spotřeba jako téma emočního apelu v reklamě
Leoš Pajer -
Udržitelné chování spotřebitele na trhu módy
Lucie Šimáková