Kateřina Dědková

Master's thesis

Segmentace potenciálních zákazníků jazykové školy AKAI KIKU a porovnání se současnými zákaznickými segmenty

Segmentation of potential customers of AKAI KIKU language school and compared to current customer segments
Abstract:
Diplomová práce pojednává o segmentaci a targetingu současných i potenciálních zákazníků. V teoretické části jsou popsány možné přístupy k segmentaci B2B a B2C trhů i ucelený systém, jak lze k segmentaci přistupovat. Dále jsou zde řešena specifika marketingu služeb a vzdělávání. Praktická část odpovídá na otázky jazykové školy AKAI KIKU, na to, které segmenty jsou pro ni perspektivní a zda současným …more
Abstract:
This diploma thesis writes on segmentation and targeting of actual and potential customers. In the theoretical part there is written about possible approaches to segmentation of B2B and B2C markets as well as about integral system explaining how to deal with segmentation. Furthermore specifics of marketing of services and education are tackled here. Practical part answers AKAI KIKU language school …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 4. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 21. 6. 2013
  • Supervisor: Michal Novák
  • Reader: Tomáš Kincl

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/62833

Vysoká škola ekonomická v Praze

Master programme / field:
Ekonomika a management / Management