Bc. Lukáš Skala

Bachelor's thesis

Virtuální realita a její použití v herním průmyslu

Usage of Virtual Reality in Game Industry
Abstract:
Cílem této práce je shrnout současnou generaci zařízení pro simulaci virtuální reality a popsání základních herních mechanik související s těmito zařízeními. Dále je cílem navrhnout a vytvořit herní prototyp využívající tato zařízení včetně imerzivního prostředí a herních charakterů řízených jednoduchou umělou inteligencí.
Abstract:
The goal of this work is summarize current generation of devices for simulation of virtual reality and describe basic game mechanics related to these devices. The next goal is design and implement game prototype which is going to use these type of devices including immersive environment and game characters controlled by simple artificial intelligence.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 1. 2017

Thesis defence

  • Date of defence: 15. 2. 2017
  • Supervisor: Mgr. Jiří Chmelík, Ph.D.
  • Reader: RNDr. Adam Jurčík, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta informatiky