Mgr. Martina Hrdá, Ph.D.

Doctoral thesis

Druhý jazyk ve výuce a v životě: Transakce emocionality a pragmatické kompetence a jejich vliv na utváření pocitů identitní blízkosti imigrantů k nové společnosti

A second language in education and life: emotive and pragmatic competence and their influence on the constructions of immigrants feeling of belonging in a new society
Abstract:
Dizertační práce se zabývá problematikou integrace imigrantů v kontextu osvojování druhého jazyka. Popisuje základní mechanismy utváření pocitů identitní blízkosti k nové společnosti. Hlavní důraz je položen na představení a filozofické ukotvení pragmatické kompetence jako stěžejního mechanismu, který umožňuje imigrantům v komunikaci identitu rekonstruovat a zároveň navozovat pocity identitní blízkosti …more
Abstract:
Dissertation thesis deals with the integration of immigrants in the context of a second language acquisition. It describes the basic mechanisms of creating feelings of identity closeness to the new society. The main emphasis is laid on presenting the pragmatic competence and its philosophical anchor as a fundamental mechanism, that allows immigrants to reconstruct their identity in communication and …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 8. 1. 2015

Thesis defence

  • Date of defence: 8. 4. 2015
  • Supervisor: doc. PhDr. Jiří Němec, Ph.D.
  • Reader: prof. PhDr. Josef Maňák, CSc., prof. PhDr. Ivan Lukšík, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta

Masaryk University

Faculty of Education

Doctoral programme / field:
Education / Education

Theses on a related topic