Možnosti marketingové lokalizace v prostředí maloobchodu. – Petr Šimek
Petr Šimek
Doctoral thesis
Možnosti marketingové lokalizace v prostředí maloobchodu.
Possibilities of marketing localization in retail environment
Abstract:
Disertační práce mapuje mikrolokální nálady České republiky a ty následně aplikuje na pole marketingu maloobchodu. Nejen cena a výkonnost jsou důležitým faktorem výběru obchodníka, ale vliv na nákupní rozhodování mají také sociální zázemí, kultura a mikrolokalita. Práce se skládá ze tří samostatných výzkumů, které na sebe navazují a doplňují dosavadní výzkum týkající se nákupních preferencí. Ty se …moreAbstract:
The dissertation maps the micro-local and cultural aspects of the Czech Republic and applies them to retail marketing. Not only price and performance is the most critical factor in shopping, but also social background, culture, and micro-location have a significant influence on purchasing decisions. The work consists of 3 independent pieces of research, which follow on from and complements existing …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 1. 2022
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/85420
Thesis defence
- Date of defence: 31. 3. 2022
- Supervisor: Jan Koudelka
- Reader: Václav Stříteský, Dagmar Jakubíková
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/85420
Vysoká škola ekonomická v Praze
Doctoral programme / field:
Ekonomika a management / Podniková ekonomika a management
Theses on a related topic
-
Global marketing and local culture
Marzhan Aliyeva -
Global marketing and local culture
Yumiko Sasahara -
Global marketing and local culture
Adam Steger -
Global marketing and local culture
Elinore Saphir Israel -
Global Marketing and Local Culture: The Case of Škoda in Turkey
Aybüke Uzsoylu -
Global Marketing and Local Culture
Dimitri Kartozia -
Global Marketing and Local Culture
Giorgi Tugushi -
Marketing of the music industry {--} Local radio station marketing
Martin PIVOŇKA