Petr Šimek

Doctoral thesis

Možnosti marketingové lokalizace v prostředí maloobchodu.

Possibilities of marketing localization in retail environment
Abstract:
Disertační práce mapuje mikrolokální nálady České republiky a ty následně aplikuje na pole marketingu maloobchodu. Nejen cena a výkonnost jsou důležitým faktorem výběru obchodníka, ale vliv na nákupní rozhodování mají také sociální zázemí, kultura a mikrolokalita. Práce se skládá ze tří samostatných výzkumů, které na sebe navazují a doplňují dosavadní výzkum týkající se nákupních preferencí. Ty se …more
Abstract:
The dissertation maps the micro-local and cultural aspects of the Czech Republic and applies them to retail marketing. Not only price and performance is the most critical factor in shopping, but also social background, culture, and micro-location have a significant influence on purchasing decisions. The work consists of 3 independent pieces of research, which follow on from and complements existing …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 1. 2022

Thesis defence

  • Date of defence: 31. 3. 2022
  • Supervisor: Jan Koudelka
  • Reader: Václav Stříteský, Dagmar Jakubíková

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/85420

Vysoká škola ekonomická v Praze

Doctoral programme / field:
Ekonomika a management / Podniková ekonomika a management