Štěstí na prodej - význam působení marketingových komunikací na představy o štěstí – Ing. Martin Práger
Ing. Martin Práger
Bachelor's thesis
Štěstí na prodej - význam působení marketingových komunikací na představy o štěstí
Happiness for sale - impact of marketing communications on human idea of happiness
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá charakteristikou a definováním pojmu štěstí a snaží se odpovědět na otázku, jak lze dosáhnout štěstí, a jestli je tento stav trvalý, nebo dočasný. Pozornost věnuji vymezení a odlišení pojmů životní styl, životní sloh, životní způsob. Zabývám se také popisem a typickými rysy postmoderní doby, jak ji ve svých dílech interpretuje především Z. Bauman. V neposlední řadě se věnuji …moreAbstract:
This thesis deals with the characteristic and definition of happiness and aims to answer the question, how we can reach the happiness and if this state is eternal or temporary. Attention is also given to determination and distinguishing of different meaning of life style, in the intentions of Czech language. I am also focusing on description of typical attributes of Post-modern age based on theories …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 4. 2013
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/qw05j/
Thesis defence
- Date of defence: 17. 6. 2013
- Supervisor: doc. Mgr. Ondřej Roubal, Ph.D.
- Reader: PhDr. Marie Koubová
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
PRÁGER, Martin. \textit{Štěstí na prodej - význam působení marketingových komunikací na představy o štěstí}. Online. Bachelor's thesis. Praha: University of Finance and Administration. 2013. Available from: https://theses.cz/id/ayktbk/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Hédonismus jako životní styl v podmínkách pozdní modernity
Kateřina Hrdonková -
Minimalismus jako životní styl a jeho význam v praxi marketingové komunikace
Alijagićová Alijagićová