Jana Šafářová

Bakalářská práce

La lingua della pubblicitá

Gli slogan pubblicitari (The advertising slogans)

The language of advertising
Abstract:
This Bachelor thesis is focused on the problem of various aspects and trends of the Italian language of advertising from the point of view of lexicology, rhetoric and morfosyntax. In order to illuminate some effects on the evolution of the language of advertising, a history of advertising focused on Italy and of the slogan has been described. A linguistic analysis is based on the contemporary and authentic …více
Abstract:
La presente tesi di laurea breve cerca di definire principali aspetti e tendenze del linguaggio della pubblicit\`a in italiano dal punto di vista lessicologico, retorico e morfosintattico. Allo scopo di illuminare alcuni influssi sull'evoluzione della lingua della pubblicit\`a, viene delineata la storia della pubblicit\`a e dello slogan. L'analisi linguistica si basa sugli annunci stampa contemporanei …více
 
 
Jazyk práce: italština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 18. 7. 2008

Obhajoba závěrečné práce

  • Obhajoba proběhla 2. 9. 2008
  • Vedoucí: Lenka Kováčová
  • Oponent: Martina Pračkeová

Citační záznam

Plný text práce

Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:
  • Soubory jsou od 16. 7. 2018 dostupné: světu

Univerzita Palackého

Filozofická fakulta

Bakalářský studijní program / obor:
Filologie / Anglická filologie - Italská filologie

Práce na příbuzné téma