Tandemová výuka jako forma podpory začínajících učitelů na prvním stupni základní školy – Mgr. Eliška Vlčková
Mgr. Eliška Vlčková
Master's thesis
Tandemová výuka jako forma podpory začínajících učitelů na prvním stupni základní školy
Co-teaching as a form of support for beginning teachers at primary school
Abstract:
Diplomová práce se zabývá tandemovou výukou jako formou podpory začínajícím učitelům na prvním stupni základních škol. Cílem práce je popsat kooperaci dvou učitelů při přípravě, realizaci a evaluaci tandemové výuky a zjistit, v čem může tandemová výuka pomoci začínajícím učitelům. Práce vymezuje přínosy a rizika této výuky ve vztahu k začínajícím učitelům a popisuje, co je klíčové pro fungující kooperaci …moreAbstract:
The diploma thesis deals with co-teaching as a form of support for beginning teachers. The aim of the thesis is to describe the cooperation between two teachers during the preparation, implementation, and evaluation of co-teaching at primary schools and to find out how cooperative teaching can be useful for beginning teachers. The thesis defines the benefits and risks of this teaching depending on …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 4. 2021
Identifier:
https://is.muni.cz/th/wii2q/
Thesis defence
- Date of defence: 24. 6. 2021
- Supervisor: doc. Mgr. Jiří Havel, Ph.D.
- Reader: doc. Mgr. Petr Najvar, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
VLČKOVÁ, Eliška. \textit{Tandemová výuka jako forma podpory začínajících učitelů na prvním stupni základní školy}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2021. Available from: https://theses.cz/id/b06eu3/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary Schools / Primary School Teacher Training
Theses on a related topic
-
Beginning teacher's self-reflection
Nikoleta Vlčková -
Profese učitele 1. stupně ZŠ z pohledu učitelů a veřejnosti
Kateřina Kynická -
Dopad pandemie Covid-19 na výkon profese učitele
Veronika Prokopová -
Sebepojetí učitelské profese z pohledu učitelů na 1. stupni základní školy
Kateřina Barešová