Adéla KUČEROVÁ

Bachelor's thesis

Starbucks Across Cultures and Continents: Starbucks Website Strategies in the Czech Republic and in the USA

Starbucks Across Cultures and Continents: Starbucks Website Strategies in the Czech Republic and in the USA
Abstract:
The aim of this bachelor thesis is a genre analysis of Starbucks website in the Czech Republic and in the USA. The thesis consists of theoretical and practical part. The theoretical part defines web genres on the basis of two-dimensional model of Inger Askhave and Anne E. Nielsen and introduces the concept of localization and terms connected with it. The theoretical part is based on the practical part …more
Abstract:
Bakalářská práce se soustředí na žánrovou analýzu webových stránek Starbucks v České republice a ve Spojených státech amerických. Práce obsahuje teoretickou a praktickou část. Teoretická část definuje webové žánry na základě rozšířeného žánrového modelu Inger Askhavové a Anne E. Nielsenové a představuje pojem lokalizace a termíny s ní spojené. Praktická část navazuje na teoretickou část, na obou verzích …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 4. 2017

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Renata Tomášková, Dr.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

KUČEROVÁ, Adéla. Starbucks Across Cultures and Continents: Starbucks Website Strategies in the Czech Republic and in the USA. Ostrava, 2017. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Filozofická fakulta

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Filozofická fakulta