Jan Kostka
Bakalářská práce
Vliv reklamy na školní děti
The influence of advertising on school children
Anotace:
Bakalářská práce se zaměřuje na reklamu a její vliv na děti školního věku. Hlavním cílem je zjistit, jaký dopad má reklama na školní děti a jak ovlivňuje jejich život V teoretické části je představena marketingová komunikace a její komunikační nástroje, mediální gramotnost a mediální výchova dětí. Dále se zabývá studiemi, které již byly na toto téma realizovány. V praktické části je proveden primární …víceAbstract:
Bachelor thesis focusing on advertising and its influence on school age children. The main objective is to find out what impact advertising has on school children and how it affects their lives. The theoretical part presents marketing communication and its communication tools, media literacy and media education of children. The thesis also deals with studies that have already been carried out on this …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 27. 4. 2020
Identifikátor:
https://is.slu.cz/th/ketcw/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 1. 6. 2020
- Vedoucí: doc. Ing. Halina Starzyczná, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Slezská univerzita v Opavě, Obchodně podnikatelská fakulta v KarvinéSlezská univerzita v Opavě
Obchodně podnikatelská fakulta v KarvinéBakalářský studijní program / obor:
Ekonomika a management / Podniková ekonomika a management
Práce na příbuzné téma
-
The influence of cultural differences on the effectiveness of advertising appeals in social media ads in case of gen Z from Czechia, Finland and Turkey
František Hendl -
Influence of marketing and advertising on Food Industry
Anna Tsoy -
Influence of advertising and promotion on consumer behaviour in India
Shubham Prakash -
The language of advertising: An analysis of a technology company advertisements
Lucie Fialová -
Historical and present use of emotions in advertising
Daliya Khussainova -
The influence of printed humorous advertising on gender´s attention, memory, attitude toward advertising and brand. (Casse study: Libya and Czech Republic)
Mohammed Boubaker Mehimed Boubaker -
The Influence of Advertising on Consumer Behavior
Laura Probstnerová -
SCHOOL AND SOCIO-DEMOGRAPHIC FACTORS AS PREDICTORS OF PARENTAL CHOICE OF SCHOOL FOR CHILDREN WITH HEARING IMPAIRMENT IN AKWA IBOM NIGERIA
Francesca UKO