Bc. Matej Šimko
Bachelor's thesis
Vplyv sladkosti zdarma na výšku prepitného
The effect of free sweets on tips
Abstract:
This bachelor thesis focuses on the effect of implicit social interactions between waiters and patrons in Slovakia. The main goal of this thesis is to replicate the results of the report by Strohmetz et al. (2000), which dealt with how a sweet offered by a server during payment effects the tip size. Based on previous research, it is assumed that the candy offered during payment leads to bigger tips …moreAbstract:
Táto bakalárska práca sa zaoberá vplyvom implicitných sociálnych inter-akcií medzi obsluhujúcimi a zákazníkmi na Slovensku. Cieľom práce je replikovať výsledok výskumu Strohmetz et al. (2002). Teda zistiť, akým spôsobom vplýva sladkosť ponúknutá čašníčkou pri platbe účtu v reštaurácii. Na základe predošlého výskumu sa predpokladá, že sladkosť prinesená s účtom bude viesť ku vyššiemu prepitnému. Práca …more
Language used: Slovak
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 4. 2022
Identifier:
https://is.muni.cz/th/pbitc/
Thesis defence
- Date of defence: 17. 6. 2022
- Supervisor: Ing. Michal Kvasnička, Ph.D.
- Reader: doc. Ing. Ondřej Krčál, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasaryk University
Faculty of Economics and AdministrationBachelor programme / field:
Economics / Economics
Theses on a related topic
-
Field experiment with tipping
Andrey Bortnik -
Spropitné a vděčnost obsluze: polní experiment
Anna Blaťáková -
Terénní experiment s finančními profesionály
Anna Němcová -
The Effect of Processed Sewage Sludge on the Growth and Accumulation of Nutrients and Pharmaceuticals in Maize Tissues in the Field Experiment
Sreynet Nang -
The Phytoextraction of Toxic Metals by Fast Growing Trees in Long Term Field experiment
Phiruny Duong -
Polní experiment s faktory ovlivňujícími spropitné číšníků v restauracích
Mária Barčinová -
Spropitné: empirický výzkum chování zákazníků slovenských restaurací
Iveta Vašková -
Empirický výzkum, jak zákazníci českých restaurací dávají spropitné, zkoumaný pomocí metody policy capturing
Monika Szalaiová