Segmentace trhu a analýza chování zákazníka – Bc. Ivan Prokhorov
Bc. Ivan Prokhorov
Bachelor's thesis
Segmentace trhu a analýza chování zákazníka
The market segmentation and analysis of customer behavior
Abstract:
Téma mé bakalářské práce je „Segmentace trhu a analýza chování zákazníka“. V teoretické části je popsán proces segmentace trhu a existující kritéria a fáze segmentace. Dále pojednávám o metodě STP čili o marketingovém mixu se všemi jeho prvky, targetingu a positioningu. Na konci teoretické části popisuji, co je SWOT analýza a druhy konkurence. Druhá, praktická část obsahuje popis společnosti Nestlé …moreAbstract:
The theme of my bachelor thesis is "The market segmentation and analysis of customer behavior". In the theoretical part is described the process of market segmentation and existing criteria and segmentation phase. I describe the STP method or marketing mix with all its elements, targeting and positioning. At the end of this chapter, I describe what SWOT analysis mean and describe different kinds of …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2015
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/gjxtf/
Thesis defence
- Date of defence: 22. 6. 2015
- Supervisor: Ing. Miloslav Vaňák
- Reader: PhDr. Petr Váňa
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Změny nákupního chování spotřebitelů vyvolané SARS-COV2
Nayef Qatarneh -
Nákupní chování spotřebitelů na trhu se zdravou výživou v České republice.
Kristýna Hráčková -
Analýza chování spotřebitelů na trhu domácích potřeb
Martina Plucková -
Vyhodnocení nákupního chování spotřebitelů u konkrétních produktů.
Jiří Chytil -
Marketingový mix prodejny Alter Ego
Karolína Schőnviská -
Marketingový mix vybrané společnosti
Adam Kocián -
Marketingový mix společnosti Frontier Components, s.r.o.
Adéla Horečková -
Marketingový mix vybraného podniku
Denis Vejtasa