Americké prezidentské volby 2012 v nových médiích - Studie politického marketingu – Bc. Adéla Hořínková
Bc. Adéla Hořínková
Bachelor's thesis
Americké prezidentské volby 2012 v nových médiích - Studie politického marketingu
2012 U.S. Presidential Election in New Media - A Study in Political Marketing
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá komparativní analýzou kampaní amerických prezidentských voleb z roku 2012 v nových médiích. Studie je koncipována z pohledu politického marketingu. Komunikační kanály nových médií jsou stále více populární jak v soukromé sféře, tak i v podnikatelské a v neposlední řadě i politické. Právě nová média mohou ovlivnit voličovo rozhodnutí. Zejména mladí voliči se sdružují …moreAbstract:
This dissertation undertakes a comparative analysis of new media in the 2012 U.S. Presidential Election. The paper is framed as a study in political marketing. Using new media as a communication channel is becoming more and more popular both in the private sphere, as well as in the spheres of business and politics. It is specifically new media that can influence voter's decision. Young voters in particular …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 4. 2013
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/mwku0/
Thesis defence
- Date of defence: 5. 6. 2013
- Supervisor: PhDr. Mgr. Jan Šmíd, Ph.D.
- Reader: prof. MgA. Jiří Svoboda
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
HOŘÍNKOVÁ, Adéla. \textit{Americké prezidentské volby 2012 v nových médiích - Studie politického marketingu}. Online. Bachelor's thesis. Praha: University of Finance and Administration. 2013. Available from: https://theses.cz/id/b12s5j/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Americké prezidentské volby 2020 pohledem vybraných českých online médií
Kateřina PROKEŠOVÁ -
Donald Trump a americké prezidentské volby - srovnání kampaní z let 2016 a 2020 na základě analýzy negativní kampaně se zvláštním zřetelem na Twitter
Tomáš KONOPÁSEK -
Vliv ekonomické situace kyvadlových států na prezidentské volby v USA
Barbora Tachezyová -
Americké prezidentské volby 2008 - vítězství politického marketingu?
Michal Pašek -
Americké prezidentské volby v USA 2016
Aneta SEDLÁČKOVÁ -
Americké prezidentské volby 2016
Aneta SEDLÁČKOVÁ -
Americké prezidentské volby v roce 2016: Analýza negativních volebních spotů
Natálie MOTYKOVÁ -
Prezidentské volby v USA: analýza financování prezidentských voleb s ohledem na volby v roce 2008
Lenka Hrochová