Petra PROCHÁZKOVÁ

Master's thesis

Postoje vybraných skupin adolescentní mládeže ke vzdělávání jako podmínce úspěšné společenské seberealizace.

The attitudes of selected groups of adolescents to education as main condition to successfully self actualization.
Abstract:
Předkládaná diplomová práce se v teoretické části zaměřuje na vymezení postojů, vzniku, změn a struktury postojů. Následovně se zaobírá charakteristikou adolescentního období vývoje. Konkrétněji popisuje vývoj identity a socializaci mládeže. V teoretické části se dále objevuje charakteristika vybraných sociálně znevýhodněných skupin (Romové, juvenilní delikventi, jedinci s nařízenou ústavní výchovou …more
Abstract:
Presented diploma project concern focuses on the theoretical part of the definition of attitudes, formation, structure and change attitudes. Subsequently deals with the characteristics of adolescent period of development. Specifically describes the development of identity and socialization of youth. In the theoretical part also appears characteristic of selected disadvantaged groups (Roma, juvenile …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 3. 2012
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: PhDr. Slavomil Fischer, Ph.D. MBA

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

PROCHÁZKOVÁ, Petra. Postoje vybraných skupin adolescentní mládeže ke vzdělávání jako podmínce úspěšné společenské seberealizace.. Ústí nad Labem, 2012. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakulta

JAN EVANGELISTA PURKYNĚ UNIVERSITY IN ÚSTÍ NAD LABEM

Faculty of Education

Master programme / field:
Pedagogy / Education for special educational institutions