Míra otevřenosti politického trhu postkomunistické země typu ČR vstupu malým politickým subjektům - případová studie Nezávislí demokraté (V. Železný) – Mgr. Iveta Kašparová
Mgr. Iveta Kašparová
Bachelor's thesis
Míra otevřenosti politického trhu postkomunistické země typu ČR vstupu malým politickým subjektům - případová studie Nezávislí demokraté (V. Železný)
Degree of accesibility of a political market of a post-communist country similar to Czech Republic to entrance of new small political subjects - case study Nezávislí demokraté (V. Železný)
Abstract:
Text celé práce je rozčleněn do dvou částí. První část je obecnou definicí klíčových slov, konkrétním objasněním termínů politický trh, politická nezávislost a malá politická strana. Druhá část práce se dá označit za případovou studii věnující se malé politické straně, která chtěla proniknout na český politický trh prostřednictvím parlamentních voleb v roce 2006. Případová studie popisuje historii …moreAbstract:
The text of the work consists of two main parts. The first part is a general definition of the key words, in concrete it clarifies the terms „a political market“, „a political independence“ and „a small political party“. The second part of the work is a case study of the small Czech political party, which wanted to get in the Czech political market during the parliamentary elections in 2006. This case …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 12. 2006
Identifier:
https://is.muni.cz/th/h28xl/
Thesis defence
- Date of defence: 8. 1. 2007
- Supervisor: Mgr. Jakub Šedo, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
KAŠPAROVÁ, Iveta. \textit{Míra otevřenosti politického trhu postkomunistické země typu ČR vstupu malým politickým subjektům - případová studie Nezávislí demokraté (V. Železný)}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Social Studies. 2006. Available from: https://theses.cz/id/b288zg/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasaryk University
Faculty of Social StudiesBachelor programme / field:
Political Science / Political Science
Theses on a related topic
-
Politický marketing v mezinárodních vztazích
Zuzana Viglaská -
How to enter the German market. The case study of Starbucks
Valeriya Nabok -
Kingdom Come: Deliverance - Case Study of Videogame Localization
Martin Neužil -
Social Class and Consumer Preferences: Case Study of Czech Consumers
Daana Tumanova -
Liberalizace trhu s plynem v rámci v EU - case study Polsko
Veronika Zapletalová -
Mortgage market and extreme events: Case study of Ukraine.
Kyrylo Potiy -
Social aspects of the demand for local food (case study on farmers’ markets)
Martin Staněk -
Communication campaign of the firm
Aditi Baindur