Bc. Lukáš Pich

Master's thesis

Zur Übersetzung deutscher kreativer Werbetexte ins Tschechische

Translating of German creative advertising texts into Czech
Abstract:
This diploma thesis deals with translating of German creative advertising texts into Czech. The author selects 18 German posters that he analyses from a translator's point of view. The aim of the thesis is to create a collection of useful comments to the process of translation of advertising texts.
Abstract:
Tato diplomová práce je zaměřena na překlad německých kreativních reklamních textů do češtiny. Autor volí 18 německých reklamních plakátů, které z překladatelského hlediska podrobně analyzuje. Cílem práce je sestavit sbírku užitečných komentářů k procesu překládání reklamních textů.
 
 
Jazyk práce: German
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 26. 5. 2014

Obhajoba závěrečné práce

  • Obhajoba proběhla 11. 6. 2014
  • Vedúci: PhDr. Dana Spěváková

Citační záznam

Plný text práce

Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:
  • světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta

Masaryk University

Faculty of Arts

Master programme / odbor:
Translation and Interpreting / German-language Translation