Bc. Michal Němec

Bachelor's thesis

Soudní spory týkající se reklamy řešené buď na národní úrovni, nebo prostřednictvím evropského práva

Legal Disputes Concerning Advertising Which Are Adjudicated Either At National Level Or By Means Of European Law
Abstract:
Tématem bakalářské práce jsou soudní spory týkající se reklamy řešené buď na národní úrovni, nebo prostřednictvím evropského práva. Zaměřuje se na vysvětlení vztahu práva a reklamy a s tím souvisejících témat jako je reklama, reklama a právo, reklama v českém a evropském právu. Vysvětluje pojmy, které s tématy souvisí jako například nekalá soutěž, soutěžní právo, parazitování na pověsti, klamavá reklama …more
Abstract:
The theme of this bechelor thesis is litigation focused on advertising, which was adjudicated either on international level or by means of european law. These thesis clarifies the relation between law and advertising and related topics such as advertising, advertising and law, advertising in Czech and European law. It is explaining terms which are connected with the matter, such as unfair competition …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 4. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 28. 8. 2012
  • Supervisor: Mgr. Lucie Cviklová, Ph.D.
  • Reader: JUDr. Eva Kadlecová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication