Kateřina Kunová

Bachelor's thesis

Spotřebitelské vnímání značek rostlinných alternativ masa

Consumer perception of plant-based meat alternative brands
Abstract:
V dnešní době stále přibývá lidí, kteří se uchylují k alternativním stylům stravování. Jedním z nich je vegetariánství. Čím více přibývá vegetariánů, tím více se zvětšuje nabídka rostlinných alternativ masa. Cílem této práce je zhodnotit vztah českých spotřebitelů k těmto alternativám a značkám, pod kterými se nabízejí. Práce se v teoretické části zabývá základními pojmy jako vegetarián, vegan nebo …more
Abstract:
Nowadays, more and more people are turning to alternative styles of eating. One of them is vegetarianism. As more and more people become vegetarian, the range of plant-based meat alternatives is increasing. This paper aims to assess the attitude of Czech consumers towards these alternatives and the brands under which they are offered. The theoretical part of the thesis deals with basic concepts such …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 12. 2022

Thesis defence

  • Date of defence: 16. 1. 2023
  • Supervisor: Vít Hinčica
  • Reader: Iveta Černá

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/88163