Nákupní rozhodovací proces českých spotřebitelů při nákupu automobilů – Bc. Adéla Mořkovská
Bc. Adéla Mořkovská
Master's thesis
Nákupní rozhodovací proces českých spotřebitelů při nákupu automobilů
Purchasing Decision-Making Process of Czech Consumers When Buying Automobiles
Abstract:
Diplomová práce se zabývá nákupním rozhodovacím procesem českých spotřebi-telů při nákupu automobilů. Zaměřuje se na zjišťování faktorů, které ovlivňují ná-kupní chování spotřebitele. Ke splnění cíle práce bylo provedeno dotazníkové šet-ření, kterého se zúčastnilo 214 respondentů, dále pak hloubkové rozhovory se 6 respondenty. Metody využity ke zpracování primárních dat získaných z dotazníkového šetření …moreAbstract:
The thesis deals with the purchasing decision-making process of Czech consumers when buying automobiles. It focuses on identifying the factors influencing con-sumer buying behavior. To achieve the thesis's objective, a questionnaire survey was conducted with 214 respondents, along with in-depth interviews with 6 re-spondents. The methods used to process the primary data obtained from the questionnaire …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 8. 1. 2024
Thesis defence
- Date of defence: 22. 1. 2024
- Supervisor: Ing. Irena Antošová, Ph.D.
- Reader: Jana Stávková, CSc.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
MOŘKOVSKÁ, Adéla. \textit{Nákupní rozhodovací proces českých spotřebitelů při nákupu automobilů}. Online. Master's thesis. Brno: Mendelova univerzita v Brně, Faculty of Business and Economics. 2024. Available from: https://theses.cz/id/b52fyb/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Provozně ekonomická fakultaMendel University in Brno
Faculty of Business and EconomicsMaster programme / specializace:
Economics and Management / Marketing and Trade
Theses on a related topic
-
Testing Consumer Behaviour and Psychography viability in Market Strategy
Elizaveta Morozova -
Consumer Behavior in the Sharing Economy – Airbnb Consumer Adoption Factors
Leonor de Almeida Santos Sobreira -
The Global Consumer Ethnocentrism
Sofiko Momtselidze -
The role of digital and social media marketing in consumer behaviour
Alina Koltykova -
Effect of Branding on Consumer Purchase Behaviour: Household Appliances Industry
Merve Bahcivancilar -
Optimization of Order and Purchase Process in SAP and Integration with Print System
Radovan Nieslanik -
Unravelling the Drivers of Purchase Intention towards Electric Cars in England
Satyarth Tyagi -
The Effect of Marketing Mix, Consumer’s Characteristics and Psychological Conditions Toward Purchase Intention of Gucci Among the Millennials in Czechia
Vladyslava Molodzinovska