Bc. Adéla Mořkovská

Master's thesis

Nákupní rozhodovací proces českých spotřebitelů při nákupu automobilů

Purchasing Decision-Making Process of Czech Consumers When Buying Automobiles
Abstract:
Diplomová práce se zabývá nákupním rozhodovacím procesem českých spotřebi-telů při nákupu automobilů. Zaměřuje se na zjišťování faktorů, které ovlivňují ná-kupní chování spotřebitele. Ke splnění cíle práce bylo provedeno dotazníkové šet-ření, kterého se zúčastnilo 214 respondentů, dále pak hloubkové rozhovory se 6 respondenty. Metody využity ke zpracování primárních dat získaných z dotazníkového šetření …more
Abstract:
The thesis deals with the purchasing decision-making process of Czech consumers when buying automobiles. It focuses on identifying the factors influencing con-sumer buying behavior. To achieve the thesis's objective, a questionnaire survey was conducted with 214 respondents, along with in-depth interviews with 6 re-spondents. The methods used to process the primary data obtained from the questionnaire …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 8. 1. 2024

Thesis defence

  • Date of defence: 22. 1. 2024
  • Supervisor: Ing. Irena Antošová, Ph.D.
  • Reader: Jana Stávková, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Provozně ekonomická fakulta