Psychologické aspekty nákupního chování spotřebitele – Bc. Magda Součková
Bc. Magda Součková
Master's thesis
Psychologické aspekty nákupního chování spotřebitele
Psychological Aspects of Consumer Purchase Behavior
Abstract:
Téma této diplomové práce Psychologické aspekty nákupního chování spotřebitele je z oblasti psychologie i marketingu. Cílem práce je na základě analýzy nákupního chování spotřebitele upozornit na klamavou reklamu a činnosti, kterými firmy své zákazníky ovlivňují a také na to, jak moc se spotřebitelé nechají ovlivnit svými emocemi či naopak zvykem, shrnout studovanou literaturu a navrhnout opatření …moreAbstract:
The topic of this master thesis “Psychological Aspects of Consumer Purchase Behavior” is both from the area of psychology and marketing. The aim of the thesis is, on the basis of consumer purchase behavior analysis, to highlight deceptive advertising and activities firms use to influence their consumers, and to show how consumers are influenced by emotions and habits, to summarize the literature and …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 5. 2017
Identifier:
http://is.vsh.cz/th/13488/vsh_m/
Thesis defence
- Date of defence: 12. 6. 2017
- Supervisor: doc. Mgr. Ing. Karel Chadt, CSc.
- Reader: PhDr. Marek Merhaut, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola hotelová v PrazeInstitute of Hospitality Management in Prague
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication (Study in Czech)
Theses on a related topic
-
The Impact of Offline and Online Advertising on Consumer Purchase Behavior
Oleg Lykhnenko -
The Dove Campaign for Real Beauty in Comparison to Misleading Advertising
Simona Nováková -
Vliv online reklamy na nákupní chování českých spotřebitelů
Vlasta Sedláková -
Vliv zobrazování žen v reklamě na nákupní chování spotřebitele
Andrea Horňáková -
Vliv celebrit v reklamě na nákupní chování zákazníků
Lucie Hrušková -
Reklama a její vliv na nákupní chování
Kateřina Čechurová -
The role of digital and social media marketing in consumer behaviour
Alina Koltykova -
Marketing and Consumer Behavior
Alissa Kazazayeva