Fenomén FOMO jako důsledek fungování sociálních sítí – Bc. Kristýna Galušková
Bc. Kristýna Galušková
Bachelor's thesis
Fenomén FOMO jako důsledek fungování sociálních sítí
The FOMO phenomenon as a consequence of the functioning of social networking sites
Abstract:
Bakalářská práce se zaměřuje na fenomén FOMO, tedy strach z promeškání obsahu na sociálních sítích. Jejím záměrem je seznámit čtenáře s touto problematikou, která se v posledních letech rozšířila kvůli všudypřítomnosti sociálních sítí. Práce na začátku popisuje fenomén FOMO a jeho vývoj. Poté se věnuje závislosti na internetu a mobilních zařízeních, která silně koreluje s FOMO. Dále popisuje současný …moreAbstract:
The bachelor thesis focuses on the phenomenon of FOMO, i.e., the fear of missing content on social networking sites. It intends to acquaint readers with this issue, which has spread in recent years due to the ubiquity of social networking sites. The thesis initially describes the FOMO phenomenon and its development. It then deals with Internet addiction and addiction to mobile devices, which are strongly …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 5. 2022
Identifier:
https://is.muni.cz/th/lxkrm/
Thesis defence
- Date of defence: 16. 6. 2022
- Supervisor: Mgr. Pavlína Míčová
- Reader: Mgr. Filip Johánek
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Theory of Interactive Media / Theory of Interactive Media
Theses on a related topic
-
Is the popularity of social networking sites affecting formality in business communication? A case study of widespread usage of such social networking sites in a company in the Czech Republic
Barbora PLECHATÁ -
Profiles of selected companies on social networking sites
Knarik Armenakyan -
Restaurant business profile on social networking sites
Anna Kreneva -
UniStudy organization profile on social networking sites
Arina Troyan -
Social networking and its Impact on New Product Development within the Consumer Electronics Industry
Mathapelo Mologadi Malatji -
Social Interaction Design for Social Media: The Case of Groupthink and Aggression
Michail Tsikerdekis -
Exploring the Impact of Fear of Missing Out (FOMO) on Generation Z's Luxury Purchasing Intentions: Analysis of Critical Design Elements Triggering FOMO
Štěpánka Havlová -
Aplikace fenoménu Fear of missing out na spotřebitele generační skupiny Z v digitálním marketingu
Markéta Chytilová